فتح‌الله‌زاده: بعضی داوران روی علایق رنگی سوت می‌زنند نورمحمدی: بعضی تیم‌ها گل می‌زنند، بعضی تیم‌ها حرف می‌زنند جباری: امیدوارم استقلال قهرمان شود| همه پیشکسوتان پشت استقلال هستند جلالی: برای تیم امید سراغ گزینه‌های باتجربه می‌رویم نحوه خرید بلیت بازی پرسپولیس و شمس آذر قزوین + قیمت و لینک خرید هم‌بازی طارمی در راه بارسلونا هشتمین طلا به نام امام رضا(ع) | انگیزه بالای والیبالیست‌ها برای طلای پارالمپیک جدیدترین اتهام مدیران سابق مس رفسنجان؛ ۴۰۰ سکه طلا و مقادیری دلار و یورو برای رشوه! حساب‌رسی عملکرد ۴۲۳ میلیاردتومانی فدراسیون کشتی پورموسوی: ۱۸۰ دقیقه باید بجنگیم تا در لیگ بمانیم مجیدی فصل بعد جای نکونام را می‌گیرد؟ پرسپولیس چطور متحول شد؟ امیری موثرتر از بیرانوند و عالیشاه مهاجم استقلال چشم اوسمار را گرفت عملکرد نکونام زیر ذره‌بین شهریاری نتیجه و ویدیو بازی والیبال ایران و کوبا(۶ خرداد ۱۴۰۳)| شکست پشت شکست ویدیو خداحافظی کروس از رئال مادرید نتیجه و ویدیو خلاصه بازی پاریس‌سن‌ژرمن و لیون| پایان شیرین امباپه نتیجه و ویدئو خلاصه بازی منچستریونایتد و منچسترسیتی در فینال جام حذفی پخش زنده بازی بایرلورکوزن و کایزرسلاترن (۵ خرداد ۱۴۰۳) + تماشای آنلاین
سرخط خبرها

خمز در مخمصه

  • کد خبر: ۱۷۹۸۳۶
  • ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۰
خمز در مخمصه
کار سرمربی اسپانیایی با وجود خرید‌های نجومی در تبریز گره خورده است.

شاید حتی بدبین‌ترین طرف‌دار تراکتور هم فکر نمی‌کرد که با توجه به حفظ اسکلت اصلی فصل قبل و ستاره‌هایی که این تیم در بازار نقل‌وانتقالات جذب کرد، آن‌ها نتوانند از دو بازی ابتدایی فصل حتی یک امتیاز هم به‌دست بیاورند و با همه ستاره‌هایشان حالا با دو شکست در همین ابتدای کار به رده‌های پایینی جدول لیگ‌برتر سقوط کنند.

پاکو خمز، سرمربی اسپانیایی تراکتوری‌ها، به‌خوبی می‌داند که از تیمش انتظار قهرمانی می‌رود و او حتی اگر نتواند به این هدف برسد، دست‌کم باید تا هفته پایانی تراکتوری‌ها را در رقابت با مدعیان نگه دارد. هرنتیجه‌ای به‌جز این پذیرفتنی نخواهد بود و شاید حتی به پایان کار او در تبریز هم منجر شود. لیگ بیست‌وسوم هنوز شروع نشده، برای خمز به بحران تبدیل شده است و باید دید سرنوشت پرشور‌های تبریزی در ادامه چه خواهد شد.

قوانین جدید، بلای جان تراکتور

تراکتور در بازار نقل‌وانتقالات تابستانه خرید‌های سریالی و پرشماری داشت و سرخ‌پوشان تبریزی توانستند هم در بخش دفاعی تیمشان را تقویت کنند و هم در زمینه تقویت ترکیب تیمشان در خط هافبک موفق بودند، اما اوضاع در خط حمله تراکتور، متفاوت از آنچه تصور می‌شد، پیش رفت و نه‌تن‌ها نسبت به فصل گذشته تقویت نشد، بلکه ستاره‌های خط حمله سرخ‌پوشان تبریزی هم از جمع شاگردان خمز جدا شدند تا وضعیتی عجیب برای تراکتوری‌ها به وجود آید.

مدیران باشگاه تراکتور درحالی به‌دنبال جذب بازیکن جدید در خط حمله تیمشان بودند که جذب مهاجم خارجی در برنامه‌های تراکتوری‌ها بود، اما جذب بازیکنانی مانند آلوارو خیمنز، شجاع خلیل‌زاده و امیرحسین حسین‌زاده باعث شد با توجه به قوانین جدید و سهمیه خارجی محسوب‌شدن بازیکنان ایرانی که فصل گذشته لژیونر بوده‌اند، فهرست خارجی‌های تراکتور پر شود و آن‌ها شانسی برای جذب مهاجم خارجی نداشته باشند؛ آن‌هم درحالی‌که خمز از روز اول فعالیت تیمش در بازار تابستانه به‌دنبال جذب مهاجم خارجی بود.

جداشده‌های بدون جایگزین

تراکتوری‌ها در این‌باره تلاش کردند تا بتوانند نظر مسئولان فدراسیون فوتبال را تغییر دهند، اما قوانین تغییر نکرد تا خمز برای چینش خط حمله تیمش با چالشی بزرگ روبه‌رو شود. امیرحسین حسین‌زاده در کنار عارف رستمی، خرید‌های سرشناس تراکتور در بخش تهاجمی محسوب می‌شوند که هردو بازیکن پست تخصصی‌شان وینگر است و تخصصی برای فعالیت در نوک خط حمله ندارند تا سعید کریم‌آذر، تنهامهاجم دردسترس خمز برای حضور در لیگ بیست‌وسوم باشد.

سرخ‌پوشان تبریزی فصل گذشته در خط حمله‌شان از حضور رضا اسدی در کنار محمد عباس‌زاده و البته حامد پاکدل بهره می‌بردند، اما نگاهی به فهرست تراکتور برای حضور در لیگ بیست‌وسوم نشان می‌دهد که هیچ‌کدام از این سه ستاره جایی در جمع شاگردان خمز ندارند؛ موضوعی که نشان می‌دهد خط حمله تراکتور نسبت به فصل گذشته به‌طور چشمگیری ضعیف شده و همین مسئله باعث شده است تا سرخ‌ها در دو بازی ابتدایی‌شان فقط یک گل به‌ثمر برسانند.

شروع طوفانی اسدی و عباس‌زاده خارج از تبریز

رضا اسدی از بین سه مهاجم جداشده تراکتور، تنهابازیکنی بود که خمز به حفظ او اعلام نیاز کرده بود، اما بحث مالی باعث جدایی اسدی از جمع قرمزپوشان تبریزی شد. پس از پیوستن او به سپاهان، با وجود آنکه در خط حمله به کار گرفته نشده است و در قامت هافبک‌هجومی کارش را پیش می‌برد، توانسته است عملکردی خیره‌کننده از خود به‌جای بگذارد و دو گل و یک پاس گل در کارنامه اسدی دیده می‌شود.

محمد عباس‌زاده که هم خمز تمایلی به حفظ او در فهرست تیمش نداشت، در اهواز توانسته است خودنمایی کند و در هفته گذشته برای فولادی‌ها گل‌زنی کرد تا مهاجمان جداشده از تراکتور آمادگی فنی‌شان را با ثبت سه گل و یک پاس گل در دو هفته ابتدایی فصل جدید نشان بدهند؛ آن‌هم درحالی‌که خط حمله تراکتور نه‌تن‌ها در گل‌زنی ناموفق بوده است، بلکه نگاهی به آمار و ارقام دیدار مقابل پرسپولیس نشان می‌دهد که سرخ‌پوشان حتی نتوانسته‌اند شوتی در چارچوب دروازه علیرضا بیرانوند بزنند. باید دید با توجه به جذب‌نشدن مهاجم جدید و جدایی ستاره‌های خط حمله تراکتور، خمز چگونه مشکل خط حمله تیمش را حل می‌کند و آیا اوضاع تغییر می‌کند یا هواداران تراکتور باید در انتظار تمدید روز‌های بحرانی تیمشان باشند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->